Czy wiecie, że polska „złotówka” w tym roku obchodzi 100-lecie ustanowienia jej naszą narodową walutą? Był to efekt reform jakie przeprowadził w 1924 roku premier Władysław Grabski, żeby uchronić kraj przed hiperinflacją. Zmiany w ówczesnej gospodarce pieniężnej podkreślały polską suwerenność i gospodarczą niezależność. Dlatego Senat ustanowił rok 2024 rokiem edukacji ekonomicznej. Z tej okazji nauczyciele matematyki: pani Marzena Skwiecińska i pan Marek Szczurowski, zorganizowali lekcję otwartą przypominając uczniom, że umiejętności zdobywane w czasie ich zajęć przydają się przy rozpatrywaniu problemów ekonomicznych. Podwyżki, promocje, stopy procentowe, krzywe podaży i popytu, wykresy przedstawiające rozwój gospodarczy… to tylko niektóre z omówionych zagadnień. Nie mogło oczywiście zabraknąć konkursu, w którym słuchacze sprawdzili swoją sprawność w liczeniu i znajomość zagadnień ekonomicznych. Zwycięzcą został Marcin Rogala z sem. VI E i stał się posiadaczem sympatycznej „oszczędnościowej CKZIUtki”