Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Dział IX. Warunki bezpieczeństwa uczniów, słuchaczy i młodocianych

Dział IX. Warunki bezpieczeństwa uczniów, słuchaczy i młodocianych

§ 127

  1. Uczeń, słuchacz, młodociany przebywający w Centrum w czasie zajęć obowiązkowych i pozalekcyjnych, przewidzianych dla jego grupy w rozkładzie zajęć, pozostaje pod stałą opieką nauczyciela prowadzącego te zajęcia.
  2. Szczegółowe zasady bezpiecznego odbywania zajęć edukacyjnych w Centrum zawarte są w instrukcjach określających zasady bezpieczeństwa i higieny pracy pracowni, instrukcjach bezpiecznej obsługi maszyn i innych urządzeń technicznych oraz instrukcjach bezpieczeństwa pożarowego oraz pierwszej pomocy przedmedycznej.
  3. Plany ewakuacji budynków centrum umieszcza się w widocznych miejscach, w sposób zapewniający łatwy do nich dostęp.
  4. Drogi ewakuacyjne są wyraźnie oznaczone.
  5. W pomieszczeniach zapewnia się właściwe oświetlenie, wentylację i ogrzewanie.
  6. Stoliki uczniowskie, krzesła i inny sprzęt są dostosowane do wzrostu uczniów, słuchaczy i rodzaju prac.
  7. Miejsca pracy oraz pomieszczenia, do których jest wzbroniony dostęp osobom nieuprawnionym są odpowiednio oznakowane i zabezpieczone.
  8. Schody wyposażone są w balustrady z poręczami, stopnie schodów są równe i szorstkie.
  9. Pomieszczenia Centrum, w szczególności pokój nauczycielski, pracownie wyposażone są w apteczki zaopatrzone w środki niezbędne do udzielenia pierwszej pomocy oraz instrukcje udzielania tej pomocy.
  10. Nauczyciele prowadzący zajęcia są przeszkoleni w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
  11. Maszyny i inne urządzenia techniczne utrzymywane są w stanie zapewniającym pełną sprawność działania oraz bezpieczeństwo pracy i nauki.
  12. Urządzenia techniczne niesprawne, uszkodzone lub pozostające w naprawie oznacza się w sposób wyraźny i zabezpiecza przed ich uruchomieniem.
  13. Przy maszynach i innych urządzeniach technicznych lub w ich pobliżu wywieszone są w widocznym miejscu instrukcje bezpiecznej obsługi.
  14. W pracowniach wywieszone są w widocznym i łatwo dostępnym miejscu instrukcje określające zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.
  15. Przed rozpoczęciem zajęć nauczyciele zapoznają uczniów, słuchaczy, młodocianych z zasadami pracy zapewniającymi bezpieczeństwo i higienę pracy przy wykonywaniu czynności na stanowisku roboczym.
  16. Rozpoczynanie zajęć w pracowniach zajęć praktycznych następuje po sprawdzeniu i upewnieniu się przez prowadzącego zajęcia, że stan maszyn i innych urządzeń technicznych, instalacji elektrycznej i narzędzi pracy, a także inne warunki środowiska pracy nie stwarzają zagrożeń dla bezpieczeństwa uczniów (słuchaczy).
  17. Bezpośrednio przed zajęciami, w trakcie przerwy i bezpośrednio po zajęciach opiekę nad uczniami, słuchaczami, młodocianymi sprawują wyznaczeni przez dyrektora nauczyciele. Czas, miejsce i zasady sprawowania dyżurów określa harmonogram dyżurów.
  18. Przy organizowaniu zajęć, imprez i wycieczek poza terenem Centrum bezpośrednią opiekę sprawują wyznaczeni przez dyrektora nauczyciele, którzy zobowiązani są do przestrzegania obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.