Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Turnusy dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników

Turnusy dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników

Ze Statutu Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego (Dział VIII – Centrum Kształcenia Zawodowego):

Dokumenty

Pokaż pliki
Ładowanie
Plik
Rozmiar
Typ
Ostatnia modyfikacja
Pobierz
33 KB
doc
lis 19, 2024
Pobierz

§ 112

  1. Dokształcanie młodocianych odbywa się w formie turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników.
  2. Liczba młodocianych pracowników uczestniczących w turnusie powinna wynosić co najmniej 20. Za zgodą organu prowadzącego, liczba młodocianych pracowników uczestniczących w turnusie może być mniejsza niż 20.
  3. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w przypadkach losowych, dyrektor Centrum, w ramach turnusu, może zorganizować dokształcanie młodocianych pracowników, prowadząc konsultacje indywidualne.
  4. Liczba godzin konsultacji indywidualnych wynosi co najmniej 20% liczby godzin przewidzianej na kształcenie zawodowe teoretyczne.

§ 113

  1. Turnus dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników w zakresie danego zawodu jest prowadzony przez CKZ.
  2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach turnusy mogą być organizowane
    dla młodocianych pracowników dokształcających się teoretycznie w zakresie różnych zawodów.
  3. Turnus dokształcania teoretycznego młodocianych w formie turnusu realizuje zajęcia
    w wymiarze odpowiednim do zakresu dokształcania teoretycznego, na które został skierowany młodociany pracownik.
  4. Na podstawie arkusza organizacyjnego dyrektor Centrum , z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala rozkład zajęć edukacyjnych na poszczególnych turnusach dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników.

§ 114

Dokumentacja turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników obejmuje:

  1. program nauczania
  2. dziennik zajęć,
  3. uchwały o klasyfikacji młodocianych pracowników,
  4. ewidencję wydanych zaświadczeń

§ 115

Opiekę wychowawczą i dydaktyczną nad młodocianymi pracownikami poszczególnych turnusów sprawują wyznaczeni przez dyrektora Ośrodka nauczyciele ? wychowawcy.

Rozdział 1. Młodociani pracownicy

§ 116

  1. Prawa i obowiązki młodocianych pracowników wynikają z przepisów prawa oświatowego, Statutu Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mińsku Mazowieckim
  2. Młodociany pracownik ma prawo do:
    1. uzyskania informacji na początku turnusu na temat programu nauczania i wymagań edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów,
    2. wyrażania opinii i wątpliwości dotyczących treści nauczania oraz uzyskiwania na nie wyjaśnień i odpowiedzi,
    3. przedstawiania dyrektorowi Centrum i nauczycielom swoich problemów oraz uzyskiwania od nich pomocy i wyjaśnień,
    4. jawnego wyrażania opinii dotyczących Centrum, nie może to jednak uwłaczać godności osobistej pracowników Centrum ani młodocianych dokształcających się w ośrodku,
    5. oceny z poszczególnych przedmiotów dokonywanej w sposób jawny wyłącznie
      za posiadane wiadomości i umiejętności,
    6. korzystania z wyposażenia i pomieszczeń Centrum zgodnie ich przeznaczeniem,
  3. Młodociany pracownik ma obowiązek:
    1. godnego i kulturalnego zachowania się w Centrum i poza nim,
    2. systematycznego przygotowywania się i uczestniczenia w zajęciach,
    3. podporządkowania się zaleceniom dyrektora Centrum,
    4. przestrzegania zasad współżycia społecznego,

§ 117

  1. Dyrektor Centrum może przyznać młodocianym uczestnikom turnusów następujące wyróżnienia lub nagrody:
    1. pochwałę dyrektora Centrum,
    2. list pochwalny do rodziców, pracodawcy, szkoły macierzystej.
  2. Dyrektor Centrum może stosować wobec młodocianych następujące rodzaje kar:
    1. upomnienie dyrektora Centrum,
    2. upomnienie dyrektora Centrum wobec pozostałych młodocianych pracowników,
    3. powiadomienie o upomnieniu dyrektora szkoły macierzystej,
    4. naganę dyrektora Centrum z ostrzeżeniem skreślenia z listy młodocianych pracowników dokształcających się w Centrum,
    5. skreślenie z listy uczniów ? dotyczy uczniów pełnoletnich.
  3. Na podstawie uchwały rady pedagogicznej, dyrektor Centrum może skreślić pełnoletniego ucznia z listy , gdy ten:
    1. umyślnie spowodował uszczerbek na zdrowiu innego młodocianego lub innej osoby,
    2. wchodzi w kolizję z prawem,
    3. stale narusza postanowienia statutu Centrum

§ 118

  1. Pracownicy młodociani dokształcający się na turnusach mogą być zakwaterowani  w internacie Zespołu Szkół Nr 1 im. K. Wielkiego w Mińsku Mazowieckim oraz z innych internatów na terenie Mińska Mazowieckiego.
  2. Koszty pobytu w internacie i wyżywienia ponosi młodociany pracownik.

Rozdział 2. Rekrutacja pracowników młodocianych oraz współpraca z podmiotami zlecającymi dokształcanie

§ 119

Na turnus dokształcania młodocianych przyjmuje się :

  1. młodocianych pracowników będących uczniami oddziałów wielozawodowych zasadniczych szkół zawodowych, skierowanych do Centrum przez szkoły macierzyste,
  2. młodocianych pracowników, którzy nie uczą się w zasadniczych szkołach zawodowych skierowanych przez pracodawców.

§ 120

  1. Przyjęcie na turnus następuje na podstawie skierowania zawierającego:
    1. imię i nazwisko młodocianego pracownika oraz datę i miejsce jego urodzenia,
    2. numer PESEL młodocianego pracownika,
    3. nazwę szkoły lub pracodawcy kierujących młodocianego pracownika na turnus dokształcania teoretycznego,
    4. nazwę i symbol cyfrowy zawodu oraz zakres dokształcania teoretycznego.
  2. Ośrodek informuje kierującego o istotnych zdarzeniach związanych z pobytem młodocianego pracownika w Ośrodku w celu wykorzystania tych informacji w bieżącej pracy dydaktycznej i wychowawczej.
  3. Koszty związane z realizacją programu edukacyjnego pokrywane są przez szkołę lub pracodawcę kierujących młodocianych pracowników na dokształcanie teoretyczne na podstawie umowy zawartej pomiędzy kierującym a Centrum lub na podstawie porozumienia pomiędzy organem prowadzącym szkołę macierzystą a organem prowadzącym Centrum .

Rozdział 3. Nauczyciele turnusów

§ 121

  1. Zakres zadań nauczycieli realizujących zadania dydaktyczno-wychowawcze na turnusach dokształcania teoretycznego młodocianych obejmuje:
    1. odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo młodocianych w trakcie zajęć i w czasie przerw międzylekcyjnych,
    2. prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego,
    3. dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt,
    4. bezstronność i obiektywizm w ocenie oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich młodocianych,
    5. doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej.
  2. 2. Nauczyciel zobowiązany jest w szczególności do:
    1. zapoznania młodocianych z zakresem wymagań i zasadami oceniania na zajęciach realizowanych w trakcie turnusu,
    2. realizowania zajęć dydaktycznych zgodnie z obowiązującym programem i planem nauczania,
    3. bieżącego wypełniania dziennika,
    4. systematycznego, jawnego i obiektywnego oceniania wiedzy młodocianych pracowników zgodnie z obowiązującymi zasadami oceniania, klasyfikowania i promowania,
    5. uczestniczenia w posiedzeniach rady pedagogicznej i realizowania jej uchwał,
    6. sprawowania dyżurów w czasie przerw międzylekcyjnych, zgodnie z planem dyżurów.